voor de wedstrijduitslagen!
  voor de wedstrijdaankondigingen van april 2011!

 

29 april 2011
copyright

Reglementswijzigingen 2011

Wijziging 1: Startprocedure en valse startregistratie

Wijziging 2: Toerwagenklasse

 
 

29 april 2011
copyright

Nieuwe registratielijst VEKA NK Autocross 2011

Thomas Weh is toegevoegd als deelnemer bij de Sprintklasse 1600, zijn betaling is binnen gekomen, zijn bank heeft schriftelijk bij ons aangetoond dat de fout bij hun lag.

Met vriendelijke groet,
BSAC en Werkgroep NK

 
 

28 april 2011
copyright

Inschrijvingen FIA E.K. Bauska

TOURING Autocross
Simon Peetoom - Skoda Fabia
Rob Van Kuringe - Skoda Fabia
Marcel Ottink - Skoda Fabia

BUGGY 1600
Chris Waldschmidt - WRT Ford
Ties Franssen - Buchl
John Lagodny - PAS Ford
Michael Kuches - Opel 1600
Mark Van Eyken - Spies

SUPER BUGGY
Terry Callaghan - P.A.S. Ford
Glenn Van Rosmalen - Trackline Ford V6
Wiely Albers - Ford 2.3 Turbo
Willem Snijder - Trackline BMW
 
 

26 april 2011
copyright

Tragisch ongeval in Beveren aan de IJzer (B)

De Belgische rijder Nico van de Capelle (39) is op 24 april 2011 bij een autocross wedstrijd in het Belgische Beveren aan de IJzer om het leven gekomen.
Met zijn motorfiets sprinter raakte hij betrokken bij een aanrijding met 2 andere rijders. De afloop van deze crash had desastreuze gevolgen voor Nico Van de Capelle die hierbij de dood vond.



Onze fotograaf, Peter Desaver, die ter plaatse aanwezig was heeft dan ook besloten om van deze wedstrijd geen foto's aan te leveren als respect aan de overleden rijder.
Peter heeft, nu hij de klap een beetje te boven is, toch een foto aangeleverd als eerbetoon aan Nico van de Capelle. Wij wensen de familie van Nico dan ook alle sterkte toe om het verlies van hem te verwerken de komende tijd.

 
 

19 april 2011
copyright

Update nieuws

Afgelopen weekeinde is Marnic bij de EK wedstrijd in Portugal geweest. Hierdoor is hij vandaag weer aan het werk gegaan en ziet in zijn mailbox heel veel nieuws en foto's van afgelopen weekeinde.
Aangezien zijn eigen werkzaamheden even prioriteit hebben wordt de site deze week wel geupdate maar in fasen. Excuses voor het ongemak maar jullie geduld zal beloond worden met veel mooie foto's van afgelopen weekeinde van onze fotograven in den lande en het buitenland.

 
 

7 april 2011
copyright

Defintieve inschrijflijst NK 2011

Uiteindelijk zijn er toch weer een aantal afzeggingen en rijders die niet optijd hebben betaald voor het Veka NK 2011. Dit resulteert erin dat de standaardklasse is afgezwakt tot slechts 27 deelnemers want Antoine van Oers en Equipe Wesdorp zien we niet meer terug.
Bij de Sprint 1600 is het de Duitser Thomas Weh die van de lijst af is en bij de Sprint 2000 zien we Harrie van de Putten ineens niet meer staan. Zou hij dan toch een type fout gemaakt hebben bij het registreren?
Bij de keverklasse zijn Willem Snijder en Joha Merkus niet meer terug te vinden op de inschrijflijst. Zo blijven er in totaal 223 deelnemers over die in 7 klassen gaan strijden om de Nederlandse titels binnen de autocross.

KLIK HIER voor de inschrijflijst.

 
 

6 april 2011
copyright

RTL RallyReport exit...
Welkom SBS Autosport!


Het kwam als een verrassing dat de TV uitzendingen van het VEKA NK Autocross vanaf dit seizoen niet meer door RTL Rallyreport verzorgd gaan worden maar door SBS in het programma SBS Autosport en dan binnen het Dutch Supercar Challenge gedeelte. Geen Frank Verhoeven dus meer op de cross maar niemand minder dan oud Pitreporter van de F1 Jack Plooij.

En dat is niet het enige grote verschil want er komen dit jaar maar liefst 14 uitzendingen komen met iedere keer 12 minuten zendtijd! Dus in totaal bijna 3 uur cross op TV in 2011. En dan komen ze met minimaal 2 camera's en hopen we natuurlijk dat er nog meer wedstrijdbeelden uitgezonden gaan worden want wees eerlijk wat is er nu mooier dan een keer een hele finale terug te zien op TV?

Ook het tijdstip waarop SBS uitzendt is telkens hetzelfde namelijk op zondag tussen 12.00 en 13.00 uur en dat is dus ook erg gemakkelijk om te weten.

Voor de klasse- en hoofd sponsoren is dit dus een enorm pluspunt omdat ze meer TV coverage krijgen. Onderstaand de lijst met sponsoren die aan een klasse verbonden zijn:

Hoofsponsor:
Veka Group Werkendam

Klassesponsoren:
Junioren: Cor Rijken Verpakkingen Empe
Standaardklasse: Waterspoor Jachtbouw Koudum
Toerwagenklasse: Dutch Business
Keverklasse: Raben Netherlands BV Winterswijk
Sprint 1600: Flatlander Performance Parts Neede
Sprint 2000: Huis & Tuin Boulevard Roermond
Superklasse: F&S Ulft

Ook de subsponsoren voor de voorzijde van de nummerborden zijn bekend.
Jabe Reclame voorziet alle oneven nummers als extra sponsorpakket van Racen tegen kanker.
SBS frames van Hans de Smalen voorziet alle even startnummers van zijn bedrijfslogo SBS frames aan de voorzijde.

Initiatiefnemer van Racen tegen kanker is Erik Nijkamp die dit jaar met startnummer 104 aan de start verschijnt. Geen oneven nummer voor hem maar aangezien Hans de Smalen het initiatief zo mooi vindt krijgt Erik toestemming om toch met Racen tegen kanker op de voorzijde te starten ipv SBS frames. Top geste van Hans de Smalen dus.

 
 

5 april 2011
copyright

Nieuwe valse start systeem Veka NK Autocross

Na verschillende proven de afgelopen jaren heeft de werkgroep NK dit jaar de beschikking over een uiterst geavanceerd systeem om valse starts te signaleren.
De eerste gesprekken over de werking en uitvoering van dit systeem dateren al uit 2009. Na verschillende tests met 5 andere systemen, die onder andere op prijs en kwalitiet beoordeelt zijn is er uiteinde een systeem gekozen wat in Langeveen komend weekeinde getest gaat worden bij de cross van de SAL. Het systeem gaat werken met 4 camera's en is een samenwerkingsverband tussen de werkgroep NK, Niscayah en Videotronic geworden. Na proefopstellingen in Eindhoven en Halle opgesteld en getest te hebben is er de afgelopen tijd veel fine-tuning geweest aan het systeem en is het tijd geworden voor de ultieme test. Bij de test in Eindhoven zijn ook verschillende rijders betrokken geweest die niet negatief tegenover het systeem stonden.

De werking van het systeem is eigenlijk heel erg simpel te noemen want per rij komt een camera te staan en de 4e is voor een totaalbeeld. Deze beelden zijn direct in het secretariaat waarneembaar en kunnen dus aan de rijders getoond worden indien nodig.

Indien een rijder vals start dan geeft dit een signaal af aan de beeldverwerking en zal er een lijn worden opgetekend in het scherm. Kortweg gezegd als de startprocedure begint, opsteken van de Nederlandse driekleur voor het startveld, tot het moment dat de rode lampen uitgaan en er beweegt zich een auto voorwaarts wordt deze beweging dus geregistreerd en is er sprake van een valse start.

Het BSAC is nu druk bezig een bulletin te schrijven waarin de procedure uitvoerig beschreven zal worden en reglementair vastgelegd zal worden.

 
 

2011
copyright
Up-to-date...

Hou onze twitter (en het gastenboek) goed in de gaten voor eventuele belangrijk nieuws en/of meldingen in het weekend.
 
  voor het nieuws van maart 2011 en ouder... 
2011 JANUARI | FEBRUARI | MAART | APRIL | MEI | JUNI | JULI | AUGUSTUS | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER
2010 JANUARI | FEBRUARI | MAART | APRIL | MEI | JUNI | JULI | AUGUSTUS | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER
2009 JANUARI | FEBRUARI | MAART | APRIL | MEI | JUNI | JULI | AUGUSTUS | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER