voor de wedstrijduitslagen!
  voor de wedstrijdaankondigingen van juli 2009!

 

23 juli 2009
copyright


Wat ruim twee jaar gelden onmogelijk leek blijkt nu toch echt werkelijkheid. In het korte bestaan van AutoCrossNederland.NL en AutocrossBelgie.BE zijn wij inmiddels de 4 miljoen pageviews gepasseerd.

Met nog 400.000 pageviews te gaan staan we op het punt om de best bezochte Autocross website van (minimaal) de BeNeLux te worden.

Onze dank gaat uit naar de onze sponsoren en trouwe bezoekers die steeds weer elke record weten te verbreken. De recordaantallen bezoekers geven ons een steun in de rug om de autocross te blijven promoten op onze manier.

Tot Autocross!
Marnic, Emile en Peter

 
 

2009
copyright

Op de hoogte blijven...

M
ochten wij komend weekend op een cross zijn, dan zal de website niet ge-update kunnen worden. Hou daarom het gastenboek goed in de gaten voor eventuele belangrijk nieuws en/of meldingen.

 
 

21 juli 2009
copyright

Toekomst NK Autocross na 2009

Uitkomst van het overleg over de toekomst van het N.K met de
NK organisatoren, officials en deelnemers op 1 juli 2009.

Volgens afspraak van 2 augustus 2008 is er na de 3 NK van dit jaar een evaluatiebijeenkomst gehouden.

Er waren deze avond 48 belangstellenden uit de drie genoemde groepen. Naar aanleiding van de uitkomst van het overleg vorig jaar hebben we dit jaar een aantal zaken aangepakt. Zo wordt er de avond voor de wedstrijd langer doorgekeurd, wordt er een half uur eerder gestart, is er een coordinator voor het baan materiaal aangesteld per wedstrijd en zo nog een aantal maatregelen. De mening is over het algemeen dat deze maatregelen een positief effect hebben en dat het verloop goed is.

Toch wil en moet het BSAC vooruit kijken en daarom hebben wij een voorstel uitgewerkt en dat is vanavond gepresenteerd door middel van een power point presentatie. Het belangrijkste punt daarin is, dat we naar een maximum aantal starts per dag moeten kijken. Dat geven de cijfers van de 1e 3 wedstrijden van dit seizoen aan. Daar gaan we naartoe in 2010.

Voorstel 2010
.
Klasse
Max. aantal
inschrijvingen
Max.
Starts
Kleine
Finale
Grote
Finale

Totaal
Starts

Junior
30
16
-
1
17
Standaard
60
12
1
1
14
Toerwagen
30
16
-
1
17
Kever
30
16
-
1
17
Sprint 1600
45
19
1
1
11
Sprint 2000
60
12
1
1
14
Super
30
16
-
1
17
TOTAAL
285
57
3
7
67


Vanaf 2010 treedt het volgende in werking:

  • Om dat maximum aantal starts per dag te halen, gaan we ook naar een maximum aantal deelnemers per klasse. Zie bovenstaande tabel (of de link naar het complete Excel bestand) voor uitleg en berekening.
  • Voorbeeld: Van de eindklassering kampioenschap 2009 van de keverklasse mag 2/3 (is 20) zich direct inschrijven. De rest 1/3 (is 10) wordt ingeschreven op volgorde van binnenkomst. Zijn er dan nog meer inschrijvingen, die komen op de wachtlijst.
  • We hebben een aantal criteria vastgesteld die zo nodig gehanteerd kunnen worden. Die criteria zijn:
  • Gedrag. Denk hierbij o.a. aan uitsluiting na alcoholcontrole of technische na-controle.
  • Voorrang hebben die deelnemers die aan meer dan de helft van de wedstrijden in 2009 hebben deelgenomen. LET op : Dit is iets om nu al rekening mee te houden!
  • Equipe-inschrijving gaat voor individuele inschrijving
  • Digitaal inschrijven gaat voor schriftelijk inschrijven.

Het BSAC kan een uitzondering maken op voornoemde criteria.

Mochten er in bepaalde klassen grote verschuivingen in het aantal deelnemers zijn dan kan het maximum aantal deelnemers in deze klassen worden aangepast, maar zodanig dat het maximum aantal starts per dag niet wordt overschreden. Door deze methode toe te passen is er voldoende ruimte voor alle klassen.

Verder zal het inschrijfgeld in 2010 worden verhoogd naar 200,00 euro en zullen de Junioren ook inschrijfgeld gaan betalen dat is 100,00 euro. De verhoging kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het inhuren van een tweede ambulance of arts en/of verhoging van het prijzengeld. Onder de aanwezigen is voldoende draagvlak voor deze opzet.

Andere voorstellen/opmerkingen zijn:

  • 'n tweede ambulance of arts inzetten
  • Nog hoger inschrijfgeld naar bv. 500,00. Als men aan het hele kampioenschap heeft deelgenomen dan gedeelte bv. 300,00 terugbetalen, het statiegeld systeem.
  • Degene(n) die op de reservelijst staan toch laten komen en als Õn klasse die dag niet vol is kunnen zij alsnog deelnemen.
  • Maximale ruimte per deelnemer plus aanhang op het rennerskwartier toekennen.
  • Geen kleine finales, gelijk 15 deelnemers in de grote finale.

Heb je naar aanleiding van deze opzet voor 2010 nog vragen stel die dan op 16 augustus a.s. in Reutum op het secretariaat of bij een van de BSAC-leden. Of nu al via autocross@knaf.nl

10 juli 2009

 
 

15 juli 2009
copyright

Reglement wijziging
met onmiddellijke ingang

Mededeling voor alle Euro-pokal deelnemers van 2009.
Reglement wijziging, met onmiddellijke ingang.

Bij een valse start situatie!
Word er te vroeg gestart, word de start niet meer afgebroken. De rijder(s) die te vroeg gestart zijn, word dan bij finishen naar de laatste plaats in de uitslag verwezen, van desbetreffende manche.
Er zal worden omgeroepen voor welke rijder dit geld.
Hierop is geen protest mogelijk !!!

Wijziging klasse 12
De motor inhoud van deze klasse is vrij.
Hiermee vervalt de regel in het reglement tot 4000 cc

EP Ledde
18 en 19 Juli de Euro-Pokal wedstrijd in Ledde Duitland (bij Osnabruck) Hou er rekening mee dat op de A1 tussen knooppunt Buren en Hengelo, weg werkzaamheden bezig zijn, wat kan lijden tot files. Er word een omleiding over de A35 en de A31 geadviseerd voor doorgaand verkeer.

 
 

14 juli 2009
copyright

Ledde
EuroPokal - ATC Osnabruck

EP Ledde op oude baan
In 2007 was er slecht nieuws te melden voor de Europokal wedstrijd in het Duitse Ledde. De wedstrijd kon toen vanwege de slechte weersomstandigheden geen doorgang vinden. En dat terwijl de baan al helemaal klaar was gemaakt door het bestuur van de ATC-Osnabruck. In 2008 troffen de rijders dan ook een slechte baan aan die door de tand des tijds aangetast was. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en vonden er prachtige wedstrijden plaats. Na dit prachtige weekeinde is alles door het grondverzetbedrijf van Hermann Hinnenkamp helemaal onderhanden genomen. Alles is gevlakt en de baan ligt er dan nu al helemaal perfect bij.
Dus niets weerhoudt ons ervan om de reis naar Ledde te onernemen om op de prachtige kleibaan, met licht hoogte verschil, aan de tweede wedstrijd om de Europokal deel te nemen. Voor degene die de wedstrijd nog niet in de agenda hebben staan volgt hier nog een keer de datum van 18 en 19 juli aanstaande.

Danebrock 1
D-49525 Tecklenburg

 
 

8 juli 2009
copyright

Start 7 op de mat!

De nieuwe Start ligt weer op de deurmat. In nummer 7 van dit seizoen staan de volgende onderwerpen die door AutoCrossNederland.NL zijn verzorgd:

  • p. 63: VEKA NK Kerkdriel

Meer informatie: StartAutoSportMagazine.nl

 
  voor het nieuws van juni en ouder...