voor de wedstrijduitslagen!
  voor de wedstrijdaankondigingen van juni 2009!

 

29 juni 2009
copyright

St. Lenaarts is exit

De geruchten deden al een tijdje de ronde en tijdens de briefing van de Europokal wedstrijd in Terwolde werd het door het bestuur ook bekrachtigd.
De laatste EP wedstrijd zal dan ook niet in St. Lenaarts plaats vinden maar in het Belgische Kieldrecht. Problemen met de vergunning, naar het schijnt mag er alleen nog maar tussen 14.00 en 18.00 uur gereden worden, zijn hier de oorzaak van. De organisatie blijft in handen van het Janssen Autosport team en gelukkig is er niet ook nog eens een wedstrijd minder. Om deze laatste wedstrijd te mogen rijden is ook de regel afgeschaft dat je minimaal 3 andere EP wedstrijden gereden moet hebben.

 
 

25 juni 2009
copyright

VEKA NK mededelingen

NK Zuidwolde
Onlangs is er een publicatie geplaatst op de website van de KNAF aangaande de uitslag van de standaardklasse van Zuidwolde.

NK Kerkdriel
In Kerkdriel zijn er 3 deelnemers op voorhand uit de wedstrijd gehaald aangezien deze een te hoog alcohol promillage hadden (meer dan 0,10). Deze controle zal een vervolg hebben.

Tevens is er een publicatie geplaatst op de website van de KNAF aangaande de uitslag van de standaardklasse van Kerkdriel.

NK overleg - 1 juli 2009
De deelnemers van Kerkdriel hebben allemaal een schriftelijke uitnodiging ontvangen voor dit overleg, voor diegene die hem niet ontvangen hebben:

Al enige tijd is het BSAC samen met de werkgroep NK bezig om na te denken hoe we de NK wedstrijden vlot kunnen laten verlopen binnen een acceptabel tijdsbestek. Na de brainstormsessie die we gehouden hebben op 2 augustus 2008 hebben we afgesproken dat we na de eerste drie wedstrijden van 2009 zouden evalueren. Tot nu toe is het verloop zoals we het graag zouden zien. Toch... het BSAC en de werkgroep NK willen verder nadenken over de toekomst. Daarom hebben we toch besloten om het overleg op woensdag 1 juli 2009 door te laten gaan. Zaal open vanaf 19.30 uur. Aanvang is 20:00 uur in Cafe den Eikenboom in Loenen.

Let op!! Dit overleg is alleen voor de inschrijvers van het VEKA NK 2009 / organisatoren / officials VEKA NK 2009.
Denk van tevoren goed na over zaken die je wil bespreken die avond. Je mag je voorstel of opmerking ook vast mailen naar autocross@knaf.nl. Let op: er wordt deze avond NIET over reglementen gesproken!

Rennerskwartier
Om in de toekomst nog de mogelijkheid te hebben om een NK te organiseren dienen jullie beperkter om te gaan met de ruimte op het rennerskwartier en de luxe auto's te vermijden van de supporters e.d. (jullie zijn tevens verantwoordelijk voor jullie aanhang).

Reglementen
Vorig jaar is er een overleg geweest met alle sprintklassen daar is afgesproken dat er vanuit de verschillende klasse een voorstel per klasse dient te komen. Deze dienen voor 1 augustus 2009 binnen te zijn bij het BSAC. Dit voorstel dient goed onderbouwd te worden en passen binnen het huidige reglement. Tot op heden is dit nog niet gebeurd en derhalve is er ook nog niet een datum voor een overleg gepland.

Wij hopen jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben, mochten er nog vragen zijn neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Bestuur Sectie AutoCross en Werkgroep NK

 
 

25 juni 2009
copyright


Uitzendschema VEKA NK 2009
Kerkdriel

Kerkdriel
Verslag zondag 28 juni (11:45 - 12:15 uur)
Herhaling zaterdag 4 juli (16:00 - 16:30 uur)
Herhaling zaterdag 11 juli (13:25 - 13:55 uur)
 
 

19 juni 2009
copyright

Op de hoogte blijven...

M
ochten wij komend weekend op een cross zijn, dan zal de website niet ge-update worden. Hou daarom het gastenboek goed in de gaten voor eventuele belangrijk nieuws en/of meldingen.

 
 

19 juni 2009
copyright

Inschrijvingen EK Nova Paka - Tsjechie

Div 1
Marcel Ottink

Div 3A
Chris Waldschmidt
Willem Snijder
Martijn Braker
Sjaak Spies
John Lagodny (L)
Marco Olivi (L)

Div 3
Glenn van Rosmalen (leider in de tussenstand)
John Verberk
Adriaan Boele
Wiely Albers
Terry Callaghan
Dirk van Dijk
Bernd Stubbe (D)

Opvallende namen zijn Martijn Braker met zijn nieuwe Trackline Motorsport sprinter en Sjaak Spies met zijn nieuwe Spies Metaal Service sprinter.

 
 

16 juni 2009
copyright

Wegwerkzaamheden 18-19-20 juni

Coureurs voor het NK uiterlijk 7 uur 's ochtends op zaterdag 20 juni aanwezig!

A2 Den Bosch
Wat: Wegwerkzaamheden
Waar: Hintham tot Hintham
Wanneer: 18 juni 2009 om 20 uur t/m 20 juni 2009 om 6 uur
Hinder categorie: Beperkte hinder, tot 10 minuten extra reistijd
Welke hinder: Verbindingsweg van de A2 vanuit Utrecht naar de A59 richting Arnhem afgesloten.

A2 Den Bosch
Wat: Wegwerkzaamheden
Waar: A2 vanuit s-Hertogenbosch tot Empel
Wanneer: 19 juni 2009 om 20 uur t/m 20 juni 2009 om 1 uur
Hinder categorie: Beperkte hinder, tot 10 minuten extra reistijd
Welke hinder: Verbindingsweg van de A2 vanuit s-Hertogenbosch naar de A59 richting Waalwijk afgesloten

A59 Zonzeel-Oss
Wat: Wegwerkzaamheden
Waar: Empel tot Empel
Wanneer: 20 juni 2009 om 5 uur t/m 20 juni 2009 om 9 uur
Hinder categorie: Beperkte hinder, tot 10 minuten extra reistijd
Welke hinder: Verbindingsweg van de A59 vanuit Waalwijk naar de A2 richting Utrecht afgesloten

A59 Zonzeel-Oss
Wat: Wegwerkzaamheden
Waar: Empel tot Empel
Wanneer: 19 juni 2009 om 20 uur t/m 20 juni 2009 om 5 uur
Hinder categorie: Beperkte hinder, tot 10 minuten extra reistijd
Welke hinder: Verbindingsweg van de A59 vanuit Waalwijk naar de A2 richting s-Hertogenbosch afgesloten.

Houdt dus rekening met extra reistijd!

 
 

11 juni 2009
copyright

EP Terwolde komt er aan

Op 27 & 28 juni 2009 is er weer de jaarlijkse Europokal in Terwolde welke georganiseerd wordt door de TACO.

De snelle kleibaan ligt net als de laatste jaren aan de Middendijk te Nijbroek (tussen nummer 22 en 24).

De route zal middels bordjes aangegeven worden vanaf de A50
(afslag 26 Vaassen-Terwolde) en vanaf de A1 (afslag 22 Twello).

Het rennerskwartier is donderdagavond 25 juni vanaf 18.00 uur geopend.

Zaterdag begint de tijdtraining om 9.00 uur,
met aansluitend de wedstrijden.

Aanvang zondag is 11.00 uur.

Toegangsprijzen toeschouwers:
tot 12 jaar gratis
12 tot 16 jaar 5,- per dag
16 jaar en ouder 10,- per dag.

 
 

11 juni 2009
copyright

Start 6 op de mat!

De nieuwe Start ligt weer op de deurmat. In nummer 6 van dit seizoen staan de volgende onderwerpen die door AutoCrossNederland.NL zijn verzorgd:

  • p. 58: Foto's Marcel Reints
  • p. 61: VEKA NK

Meer informatie: StartAutoSportMagazine.nl

 
 

8 juni 2009
copyright

Superfinales Kerkdriel

Helaas zijn de Superfinales van zondag 7 juni door de regen niet doorgegaan. Besloten is dat deze finales verreden gaan worden de zondag na het Veka Nederlands Kampioenschap, op 21 juni voor aanvang van de wedstrijden, ongeveer rond 10 uur.

Degenen die geplaatst zijn voor deze Superfinales krijgen deze week persoonlijk bericht en moeten zich voor woendag 17 juni aan of afmelden voor de finales.

Geplaatst hebben zich:

Juniorklasse:

Kevin van Beek, Stefan Gerrits, Jeremy Dikmans, Shirly v.d. Poel

Standaard tot 1600:
Ab Arbeider, Tim Dieks, Bart Dingemans, Maurits Schuurmans

Standaardklasse:
Chris Wagenaar, Erwin Breederland, Andre Folmer, Erwin v.d. Wijst

Superstandaard:
Martin Oudshoorn, Willem de Waal, Bart de Haas, Yannick Oostvogels

Toerwagens:
Adrie van Wijk, Leon Kammeraad, Marcel v.d. Heuvel

Keverklasse:
Starsky v.d. Burgt

Sprint 1600:
Bruno van Landuyt, Peter van Drunen jr

Sprint 2000:
Eimert de Groot, Maurice Huisman, Jan Hendriks jr, William Boelen

Superklasse:
Wilhelm Franssen, Johan van Grieken, Dirk van Dijk

 
 

8 juni 2009
copyright

Ingekomen brief...

Bij deze wil ik een keer reageren op de (verwijderde) reacties in het gastenboek over de wedstrijd in Noordburgum.

Voor alle duidelijkheid, de wedstrijd in Noordburgum was spannend in de manche's, en met mooie finale's. Ook de verzorging van de baan was dik in orde.

Het rijden heb ik in alle klassen als zeer sportief ervaren, en het was dus ook niet te merken dat het om een behoorlijke prijzenpot ging.
Het geeft aan dat je wel degelijk om een behoorlijke gevulde prijzenpot kan rijden.

Over de actuele startprocedure heb ik, en die mening deel ik met veel meer rijders toch wel mijn bedenkingen.
In bijna alle sporten wordt een beslissing die van invloed is voor het verloop van een wedstrijd altijd met meerdere personen genomen.
Als je kijkt naar het buitenspel bij voetbal, of bij tennis zie je dat er toch regelmatig een menselijke fout wordt gemaakt met soms ook vervelende gevolgen.

Het kan volgens mij niet moeilijk zijn om de start en het startlicht in een beeld op te nemen op video, en dat beeld te gebruiken bij eventuele twijfelachtige situaties, zodat iedereen na een spannende crossdag met een goed gevoel naar huis gaat.

Helaas lopen de emoties na dit soort beslissingen meestal hoog op, worden er over en weer dingen gezegd, handelingen gedaan, of juist niet, wat dus met een volgens mij simpele aanpassing in de startprocedure, voorkomen kan worden.
Verder wil ik een ieder vriendelijk verzoeken om te stoppen met modder te gooien op het gastenboek, want daarvoor is hij niet bedoeld, als er van mijn kant van het verhaal nog iets kwijt wil, kan ik zelf wel even contact opnemen met de desbetreffende persoon. Over de wedstrijd in Noorburgum is al veel te veel gezegd, dus laten we liever vooruitkijken naar de volgende wedstrijden.

Lammert Brink

 
 

5 juni 2009
copyright


Uitzendschema VEKA NK 2009
Zuidwolde & Kerkdriel

Zuidwolde
Verslag zondag 7 juni (09:00 - 09:30 uur)
Herhaling zaterdag 13 juni (12:30 - 13:00 uur)
 
Kerkdriel
Aankondiging zondag 14 juni (11:45 - 12:15 uur)
Verslag zondag 28 juni (11:45 - 12:15 uur)
Herhaling zaterdag 4 juli (12:35 - 13:05 uur)
 
 

3 juni 2009
ezhaco.nl

Rodeo V8 Series

De EZHACO is op zoek naar coureurs die graag willen crossen met ouderwetse Rodeo V8 Yankees. De opzet is om een oude klasse nieuw leven in te blazen, gereden gaat worden met bijvoorbeeld een Chevrolet Caprice vanaf 1986. Let wel alleen Amerikaanse auto's aan de start met 8 cilinders.

Uiteraard zijn er wel eisen met betrekking tot de veiligheid,het idee is om dezelfde eisen te gebruiken voor de kooi, watertank en benzinetank als in de Bangers. Auto's met kooi of stempel zijn toegestaan, verder is er geen enkele versteviging toegestaan.
Geen proflex schokbrekers, geen verplaatsing van motors, zoveel mogelijk standaard. Ook modificaties aan de motor zijn niet toegestaan, kort samengevat alleen "straat auto's".

Met een N.A.B licentie kun je deze auto's vrijwaren voor de autocross. Om deze Rodeo V8 series te kunnen starten willen we minimaal 10 auto's op de baan krijgen.

Bij voldoende animo kunnen we deze klasse in 2010 starten
Lijk deze klasse je wat? Meld je aan, of geef je idee door via:
info@ezhaco.nl o.v.v Rodeo V8 series.

 
 

2 juni 2009
copyright

Reglement Wijziging No. 3 en 4

Met ingang van 2 juni 2009 zijn reglement wijziging no.3 en no.4 van kracht:

Reglementswijziging No. 3

Artikel 19.2.i
Stuurhuis en overbrenging, wielophanging en wiellocatie moeten standaard zijn. Geen spoor- of wielverbreders. Spoorstangen mogen verzwaard worden.

Per direct vervalt bovenstaand artikel en treedt onderstaand artikel in werking:

Artikel 19.2.i
Stuurhuis en overbrenging, wielophanging en wiellocatie moeten standaard zijn. Het stuur en de stuurstang naar het stuurhuis zijn vrij met inachtneming van art. 16.24. Geen spoor- of wielverbreders. Spoorstangen mogen verzwaard worden.

Reglementswijziging No. 4

Artikel 22.2
De instapopening aan beide zijden moet een afmeting hebben van 45 cm. hoog en 75 cm. breed. De hoogte van het bestuurderscompartiment moet zodanig zijn dat de ruimte tussen de helm van de bestuurder en het dak minimaal 5 cm. is. De breedte onder minimaal 80 cm. en boven minimaal 50 cm. Indien de rolkooi gebouwd wordt zoals in artikel 15.1. Moet de rolkooi zijn vervaardigd van dikwandig buis met een minimale doorsnede van 38 mm. en voorzien van voldoende dwarsverbindingbuizen. Alle constructies ter beveiliging en afscherming dienen van ronde buis te worden vervaardigd van min. 30 tot 33 mm. met een afrondingsstraal van minimaal 10 cm. De instapopening aan twee zijden moet voorzien zijn van gaasafscherming met openingen van maximaal 4 cm. Deze constructie moet zowel van binnen als van buiten uit bediend kunnen worden. De afscherming tussen bestuurderscompartiment, radiateur en motor moet geheel afgesloten zijn.

De doorgehaalde tekst komt per direct te vervallen, automatisch treedt artikel 16.8 in werking.

 
  voor het nieuws van mei en ouder...