voor de wedstrijduitslagen!
  voor de wedstrijdaankondigingen van december 2009!

 

30 december 2009
copyright

Start 1 op de mat!

De nieuwe Start ligt weer op de deurmat. In nummer 1 van dit seizoen staan de volgende onderwerpen die door AutoCrossNederland.NL zijn verzorgd:

  • p. 42: "F&S kampioenen-poster"
  • p. 60: "Eimert de Groot"

Wat je ook gelezen MOET hebben is het mooie reclame interview van Peter Versluis over de autocross, zeer de moeite waard!

Meer informatie: StartAutoSportMagazine.nl

 
 

24 december 2009
copyright
Goede feestdagen

Namens het gehele ACNL team wensen wij u Goede feestdagen en een mooie jaarwisseling. We zien u graag weer in 2010 weer langs en op de crossbanen met 10 vingers! ;-)
 
 

9 december 2009
copyright
KNAF helm-norm

De SNELL SA 2000 en SNELL M 2000 (Autocross) zal NIET meer geldig zijn NA 31 december 2014.

Ter verduidelijking:
De helmen die voor de autocross na 31 december 2014 niet meer zijn toegestaan (SNELL SA 2000 en SNELL M 2000) hebben alleen betrekking op die rijders die via het FIA reglement rijden. Met andere woorden als de auto ter keuring wordt aangeboden met deze helm voor de rijder gaat deze regel in. Het huidige reglement voor wat betreft nationale wedstrijden die plaats vinden onder de vlag van de KNAF verandert er niets. De huidige helm norm, ECE 2205, blijft tot nader order nog steeds van kracht. Pas als er een nieuwe norm van kracht wordt (bijvoorbeeld ECE 2206) is er voor ons autocrossers pas reden tot aanschaf van een nieuwe helm voor nationale wedstrijden.
 
 

7 december 2009
copyright

Nederlanders & Belgen in Dakar 2010

Motoren

NL 007 HENK KNUIMAN
NL 008 FRANS VERHOEVEN
NL 044 MIRJAM POL
NL 048 HANS-JOS LIEFHEBBER
NL 060 THOMAS DE BOIS
NL 072 MARCEL SNIJDERS
NL 087 GERBEN VRUGGINK
NL 091 ALOYS RESSING
NL 095 TONNY KRABBENBORG
NL 106 RICHARD DE GROOT
NL 134 WIM JAQUET
NL 265 GERARD WESSELS
BE 086 PALANTE ERIC
BE 156 VERHOESTRAETE FRANK

Auto's
DE 315 MATHIAS KAHLE (F&S)
NL 317 TONNIE VAN DEIJNE
NL 328 JURGEN VAN DEN GOORBERGH
NL 337 ERIK VAN LOON
NL 347 TIM CORONEL
NL 358 KEES KOOLEN
NL 362 DEES BEFFIE
NL 365 WOUTER VAN DER BEEK
NL 369 CHRIS LEYDS
NL 392 PETER MERCEIJ (Kamera Express)
BE 325 HENRARD STEPHANE
BE 384 LEPLAT ALAIN
BE 434 VANDENBERGHE STEVE

Vrachtwagens
NL 503 WUF VAN GINKEL
NL 508 MARCEL VAN VLIET
NL 512 MARTIN VAN DEN BRINK
NL 513 JOHAN ELFERINK
NL 515 MARCEL SCHOO (uit de autocross)
NL 522 JAN LAMMERS
NL 525 EDWIN VAN GINKEL
NL 535 PASCAL DE BAAR
NL 537 FRANS VAN LANKVELD
NL 544 ROB VAN PELT
NL 552 KORNELIS OFFRINGA
BE 521 FRANCOIS VERBIST
BE 526 TOM DE LEEUW
BE 531 JAN GOVAERE
BE 540 ROLAND HOEBEKE
BE 543 PAUL VERHEYDEN

 
 

4 december 2009
copyright

Duits Autocross kampioenschap 2010

Vanaf komend seizoen 2010 zijn de autocross wedstrijden in Duitsland internationaal. Dit houdt in dat niet alleen maar Duitse rijders mee mogen dan aan wedstrijden voor het Duits Autocross kampioenschap. Als je meer informatie wilt hebben over de wedstrijden die hieronder vallen kijk je op www.autocross-dm.de (DAV).

 
 

3 december 2009
copyright

Start 12 op de mat!

De nieuwe Start ligt weer op de deurmat. In nummer 12 van dit seizoen staan de volgende onderwerpen die door AutoCrossNederland.NL zijn verzorgd:

  • p. 64: "Kleine jongens worden groot"

Wat je ook gelezen MOET hebben is het mooie reclame interview van Peter Versluis over de autocross, zeer de moeite waard!

Meer informatie: StartAutoSportMagazine.nl

 
 

1 december 2009
copyright
KNAF autocross reglement 2010

Klik hier voor het ALGEMEEN REGLEMENT AUTOCROSS.

Klik hier voor het REGLEMENT NK-AUTOCROSS.
 
 

1 december 2009
copyright
Aanpassingen reglement EuroPokal voor 2010

Op de site van de EuroPokal staan de wijzigingen te lezen zoals deze zijn opgenomen voor het reglement zoals dit van kratcht wordt voor 2010:

Klasse 2 groep 1
De motor moet bij de auto horen en serie matig geleverd zijn in Europa.

De wijzigingen voor klasse 2 zijn de volgende punten:
De versnellingsbak en aandrijfassen mogen gewisseld worden voor een andere versnellingsbak en aandrijfassen, mits van dezelfde familie als het merk van de auto. Wel met de bij behorende schakeling.

De VW kevers in klasse 2 mogen een VW busbak gaan gebruiken. Maar een kever moet wel het originele uiterlijk hebben, zoals spatschermen en motorkappen, plus kofferdeksel. Dit is ook bij de andere auto's in klasse 2 verplicht, dus ook bij een kever carrosserie.

In klasse 2 geldt de regel dat het een seriematige auto en motor moet zijn, in Europa geleverd, dus geen auto's met BEAMS , of andere motoren die niet in Europa zijn geleverd. Deze mogen alleen in klasse 3 starten

Klasse 4 Jeugd klasse groep 1;
Klasse 4 zal in 2010 volgens het Euro-pokal systeem rijden. Dit houdt in dat er zaterdag en zondag twee wedstrijden zijn, zoals alle andere klassen,  met zaterdagavond een prijsuitreiking en zondagavond een prijsuitreiking. Beide dagen zijn bekers te verdienen. De jeugd betaald geen startgeld, maar krijgt ook geen prijzengeld. Voor het kampioenschap tellen alleen de wedstrijden waar alle jeugdrijders mogen starten.

Klasse 5 en klasse 6 groep 2
Klasse 5 en klasse 6 zullen op zaterdag worden samengevoegd, dit wordt dan klasse A06 op zaterdag. Dit door het terug lopend aantal deelnemers in deze klasse. Op zondag blijft het zoals het was.

Klasse 12 zal in 2010 geheel verdwijnen!

Klasse 11 (de X klasse) 1800 cc plus;
In deze klasse mogen sprinters met een motorfiets motor met een cilinderinhoud van meer dan 1800cc deelnemen.  Het moet een auto of motorfietsmotor zijn, een serie matige motor.  Sprinters met twee motoren zijn niet toegestaan. Er mogen alleen groep 3 auto's in deze klasse deelnemen.

Equipe
Een equipe bestaat uit twee rijders en een auto. De auto die in het begin van het seizoen wordt ingeschreven daar moet het hele seizoen mee gereden worden, voor het kampioenschap. Wordt er van auto gewisseld vervallen de reeds behaalde punten. Alleen de auto die staat ingeschreven aan het begin van het seizoen kan kampioen worden, geen twee auto's.

Wijziging Supercup
De rijder die deel wil nemen aan de superfinale moet dit op het middenterrein gelijk bekend maken en door geven aan de sportcommissaris. Hierna kan er niet meer gewijzigd worden. Wil de deelnemer zich later als nog afmelden, moet hij dit persoonlijk doen bij de computerman. Doet hij/zij dit niet persoonlijk of hij/zij verschijnt niet op zijn/haar startplaats in de superfinale, worden zijn finale plaats en punten afgenomen. Deze plaats wordt dan niet meer ingevuld.

Alcohol
Als bij een alcohol controle blijkt dat u positief wordt bevonden, worden alle punten voor het weekend ontnomen. Tevens mag deze wedstrijd niet als schrap gebruikt worden.

Stoflamp
Vanaf 2010 moet u voor u het startveld oprijdt uw stoflamp aan hebben. Heeft u deze niet aan of deze brand niet, krijgt u zonder pardon zwart. Het is uw verantwoording dat hij brand, niet van de mensen bij de startopstelling.

Entree
De entree prijzen zullen vanaf 2010 van 15 euro naar 20 euro worden verhoogd. De reden hiervoor is dat er steeds meer mensen het rennerskwartier als camping gebruiken. De deelnemende verenigingen moeten steeds meer terrein erbij huren om iedereen te kunnen plaatsen. De toegangsprijs voor zondag blijft 10 euro. Denk wel zonder deze verenigingen zijn er geen wedstrijden.
 
  voor het nieuws van november en ouder...