Aanpassingen
reglement EuroPokal voor 2010
Op
de site van de EuroPokal
staan de wijzigingen te lezen zoals deze zijn opgenomen voor het
reglement zoals dit van kratcht wordt voor 2010:
Klasse 2 groep 1
De motor moet bij de auto horen en serie matig geleverd zijn in
Europa.
De wijzigingen voor klasse 2 zijn de volgende punten:
De versnellingsbak en aandrijfassen mogen gewisseld worden voor
een andere versnellingsbak en aandrijfassen, mits van dezelfde familie
als het merk van de auto. Wel met de bij behorende schakeling.
De VW kevers in klasse 2 mogen een VW busbak gaan gebruiken. Maar
een kever moet wel het originele uiterlijk hebben, zoals spatschermen
en motorkappen, plus kofferdeksel. Dit is ook bij de andere auto's
in klasse 2 verplicht, dus ook bij een kever carrosserie.
In klasse 2 geldt de regel dat het een seriematige auto en motor
moet zijn, in Europa geleverd, dus geen auto's met BEAMS , of andere
motoren die niet in Europa zijn geleverd. Deze mogen alleen in klasse
3 starten
Klasse 4 Jeugd klasse groep 1;
Klasse 4 zal in 2010 volgens het Euro-pokal systeem rijden. Dit
houdt in dat er zaterdag en zondag twee wedstrijden zijn, zoals
alle andere klassen, met zaterdagavond een prijsuitreiking en zondagavond
een prijsuitreiking. Beide dagen zijn bekers te verdienen. De jeugd
betaald geen startgeld, maar krijgt ook geen prijzengeld. Voor het
kampioenschap tellen alleen de wedstrijden waar alle jeugdrijders
mogen starten.
Klasse 5 en klasse 6 groep 2
Klasse 5 en klasse 6 zullen op zaterdag worden samengevoegd, dit
wordt dan klasse A06 op zaterdag. Dit door het terug lopend aantal
deelnemers in deze klasse. Op zondag blijft het zoals het was.
Klasse 12 zal in 2010 geheel verdwijnen!
Klasse 11 (de X klasse) 1800 cc plus;
In deze klasse mogen sprinters met een motorfiets motor met een
cilinderinhoud van meer dan 1800cc deelnemen. Het moet een auto
of motorfietsmotor zijn, een serie matige motor. Sprinters met
twee motoren zijn niet toegestaan. Er mogen alleen groep 3 auto's
in deze klasse deelnemen.
Equipe
Een equipe bestaat uit twee rijders en een auto. De auto die in
het begin van het seizoen wordt ingeschreven daar moet het hele
seizoen mee gereden worden, voor het kampioenschap. Wordt er van
auto gewisseld vervallen de reeds behaalde punten. Alleen de auto
die staat ingeschreven aan het begin van het seizoen kan kampioen
worden, geen twee auto's.
Wijziging Supercup
De rijder die deel wil nemen aan de superfinale moet dit op het
middenterrein gelijk bekend maken en door geven aan de sportcommissaris.
Hierna kan er niet meer gewijzigd worden. Wil de deelnemer zich
later als nog afmelden, moet hij dit persoonlijk doen bij de computerman.
Doet hij/zij dit niet persoonlijk of hij/zij verschijnt niet op
zijn/haar startplaats in de superfinale, worden zijn finale plaats
en punten afgenomen. Deze plaats wordt dan niet meer ingevuld.
Alcohol
Als bij een alcohol controle blijkt dat u positief wordt bevonden,
worden alle punten voor het weekend ontnomen. Tevens mag deze wedstrijd
niet als schrap gebruikt worden.
Stoflamp
Vanaf 2010 moet u voor u het startveld oprijdt uw stoflamp aan hebben.
Heeft u deze niet aan of deze brand niet, krijgt u zonder pardon
zwart. Het is uw verantwoording dat hij brand, niet van de mensen
bij de startopstelling.
Entree
De entree prijzen zullen vanaf 2010 van 15 euro naar 20 euro worden
verhoogd. De reden hiervoor is dat er steeds meer mensen het rennerskwartier
als camping gebruiken. De deelnemende verenigingen moeten steeds
meer terrein erbij huren om iedereen te kunnen plaatsen. De toegangsprijs
voor zondag blijft 10 euro. Denk wel zonder deze verenigingen zijn
er geen wedstrijden. |