voor de wedstrijduitslagen!
  voor de wedstrijdaankondigingen van maart 2010!

 

18 maart 2010
copyright

Deelnemers testdag Valkenswaard

FRR-Sprintcar
Jan Verreck (B)
Han Koolen
Edwin Kuijpers
Michiel Becx
Roy van Wijngaarden
Richard Kuijpers
Rick Rijken
Janus van Kasteren
Bart Wils
Rob Verhees
Nicky Hanegraaf
Peter van Bussel
Jacco Ebbers
Bram Doensen
Martijn Benschop
Huib van de Pas
Martijn Nouwens

Toerwagen 4x4
Simon Peetoom

FRR-Sprinter 2000
Mark Piot (B)
Marc Vandenboom (B)
Guy Rys (B)
Rene Teerink
Daniel de Bone
Sander Derikx
Rene van Roy
Arjan Nagel
Martyn Ferket
Sjakko de Visser
Maurice Huisman
Patrick Peeters
Bandi Peters

FRR-Superklasse
Bjorn Versluys (B)
Jean-Louis De Roeck (B)
Michael Kuijpers
Hans Verbugt
Hans de Smalen

 
 

18 maart 2010
copyright

Internationale licentie voor Simon Peetoom

Het heeft wat voeten in aarde gehad maar uiteindelijk is er groen licht voor Simon Peetoom. De internationale licentie, benodigd voor het rijden van de EK wedstrijden, is door de KNAF afgegeven en zorgde ervoor dat er een enorme last van de schouders viel van de amicale Noordhollander.

Lees hier verder.

 
 

16 maart 2010
copyright

Toevoeging NK reglement 2010

In de Toerwagen- Sprintklasse 1600 en Superklasse is het "maximum" aantal deelnemers die mogen deelnemen aan het VEKA NK 2010 Autocross overschreden. Hierdoor hebben we de "extra" rijders op een wachtlijst geplaatst. Aangezien in de afgelopen jaren niet alle geregistreerde deelnemers ook daadwerkelijk hebben deelgenomen aan de wedstrijden zullen er vermoedelijk op de wedstrijddag nog plaatsen vrij zijn voor deze klassen. Om degene die op de wachtlijst staan toch gelegenheid te bieden om deel te kunnen nemen het volgende voorstel:

  1. Indien de geregistreerde rijders die nu op de wachtlijst staan alsnog willen deelnemen dienen zij het inschrijfgeld a 200,00 euro over te maken voor 31 maart 2010.
  2. De geregistreerde rijder die nu op de wachtlijst staat dient zich voor de betreffende wedstrijd(en) in te schrijven en alle procedures te volgen volgens het reglement (keuren / inschrijven e.d.)
  3. Het aantal reserve rijders die alsnog deel kunnen nemen aan de wedstrijd zullen op de wedstrijddag om 8:00 uur bekend gemaakt worden door het secretariaat (volgens de selectielijst, op volgorde van de selectiecriteria).
  4. De reserve rijder die geen gebruik maakt van de mogelijkheid om deel te nemen, zal voor de volgende wedstrijd lager worden geplaatst op de wachtlijst.
  5. Voor de niet gereden wedstrijden ontvangt de geregistreerde rijder die op de wachtlijst staat het betaalde inschrijfgeld retour. Let op!! Indien een "reserve" rijder diverse wedstrijden geen gebruikt heeft gemaakt van de mogelijkheid om te rijden, zal deze het inschrijfgeld niet retour ontvangen.
  6. Tevens bestaat de mogelijkheid voor de geregistreerde rijders die nu op de wachtlijst staan om voor 31 maart 2010 aan te geven of ze eventueel in een equipe willen gaan rijden met een reeds geaccepteerde en geregistreerde rijder.
 
 

15 maart 2010
copyright

Geregistreerde rijders VEKA NK Autocross 2010

Via onderstaande link kunt u de registratielijst bekijken voor het VEKA NK 2010. Deze lijst is pas definitief na 31 maart 2010 i.v.m. de betaling van het inschrijfgeld.

Bekijk hier de inschrijflijst.

 
 

10 maart 2010
copyright

Gewichtstabellen voor de Sprint- en Superklasse

P E R S B E R I C H T

m.b.t. invoeren gewichtstabellen voor de Sprint- en Superklasse.

In goed overleg met de klassenvertegenwoordigers van de Spint- en Superklasse heeft het Bestuur Sectie Auto Cross in het kader van veiligheid besloten om per 2011 over te gaan tot het invoeren van minimum gewichten voor deze klassen.

Informatie voor alle sprintklassen i.v.m. het invoeren van "minimum" gewicht waaraan zij in 2011 zullen moeten voldoen.

Sprintklasse 1600

  • Maximaal 2 motoren.

De volgende minimum gewichten zijn van toepassing:

  • Auto's met motorfietsmotor tot 1600cc, minimaal 400 kg.
  • Alle andere motoren tot 1600cc met maximaal 4 cilinders, minimaal 450 kg.
  • Auto's met 1 motor met maximaal 6 cilinders minimaal 475 kg.
  • Auto's met 1 motor met maximaal 8 cilinders minimaal 500 kg.
  • Auto's met meer dan 1 motor met een maximum van 8 cilinders minimaal 550 kg.
  • Afwijkende cilinder aantallen vallen tussen beiden gewichtskolommen (Bijvoorbeeld een 5 cilinder 1600cc heeft i.p.v. 450 kg. een minimaal gewicht van 475 kg.)

Sprintklasse 2000

  • Maximaal 2 motoren.

De volgende gewichten zijn van toepassing:

  • Auto's met 1 motorfietsmotor tot 2000cc en maximaal 4 cilinders, min. 450 kg.
  • Auto's met 1 motor met maximaal 4 cilinders, minimaal 500 kg.
  • Auto's met 1 motor met maximaal 6 cilinders, minimaal 525 kg.
  • Auto's met 1 motor met maximaal 8 cilinders, minimaal 550 kg.
  • Auto's met meer dan 1 motor met totaal maximaal 8 cilinders, minimaal 600 kg.
  • Afwijkende cilinder aantallen vallen tussen beiden gewichtskolommen (Bijvoorbeeld een 5 cilinder 2000cc heeft i.p.v. 500 kg., een minimaal gewicht van 512,5 kg.).

Superklasse
De inhoud van de motoren met drukvulling zullen gemultipliceerd worden met 1,7 voor benzine en met 1,3 voor dieselmotoren waarna in onderstaande tabellen het daardoor nieuw ontstane minimum gewicht is af te lezen.

Superklasse 2WD
LEEG
4 cilinder
5 cilinder
6 cilinder
8 cilinder
Inhoud (CC)
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
1300
420
432,5
445
470
1600
450
462,5
475
500
2000
500
512,5
525
550
2500
550
562,5
575
600
3000
575
587,5
600
625
3500
600
612,5
625
650
4000
625
637,5
650
675
>4000>
650
662,5
675
700

Superklasse 2WD + Drukvulling
LEEG
4 cilinder
5 cilinder
6 cilinder
8 cilinder
Inhoud (CC)
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
1300
550
562,5 575 600
1600
575 587,5 600 625
2000
600 612,5 625 650
2500
650 662,5 675 700
3000
650 662,5 675 700
3500
650 662,5 675 700
4000
650 662,5 675 700
>4000>
650 662,5 675 700

Superklasse 4x4
LEEG
4 cilinder
5 cilinder
6 cilinder
8 cilinder
Inhoud (CC)
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
1300
470
482,5 495 520
1600
500 512,5 525 550
2000
550 562,5 575 600
2500
600 612,5 625 650
3000
625 637,5 650 675
3500
650 662,5 675 700
4000
675 687,5 700 725
>4000>
700 712,5 725 750

Superklasse 4x4 + Drukvulling
LEEG
4 cilinder
5 cilinder
6 cilinder
8 cilinder
Inhoud (CC)
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
aantal kg.
1300
600
612,5 625 650
1600
625 637,5 650 675
2000
650 662,5 675 700
2500
700 712,5 725 750
3000
700
712,5 725 750
3500
700 712,5 725 750
4000
700
712,5 725 750
>4000>
700 712,5 725 750

 
 

10 maart 2010
copyright

Invoeren restrictor

P E R S B E R I C H T

m.b.t. invoeren restrictor in de klassen die rijden onder het Standaardklasse reglement.

In de laatste weken voor publicatie van dit persbericht zijn berichten verschenen op verschillende sites en is het BSAC gebeld met vragen over het invoeren van een restrictor in de klassen die rijden onder het standaardklasse reglement. Het BSAC betreurt het dat dit nieuws op deze manier naar buiten gekomen is.

In dit bericht laten we weten welke stappen er sinds ruim een jaar al gezet zijn om de controle in de klassen die rijden onder het standaardklasse reglement te verbeteren. Eind december 2008 is er via een persbericht al aangegeven dat het BSAC in samenspraak met de TC voor het invoeren van een restrictor is.

Die mededeling is via de klassenvertegenwoordigers naar de licentiehouders in de betreffende klassen gebracht. Omdat dit plan niet met open armen werd ontvangen is gevraagd om dan zelf vanuit de klassen met andere voorstellen te komen om de controle voor de TC werkbaar te krijgen en te houden. Dat laatste was en is een voorwaarde. Gedurende het seizoen 2009 is door de vertegenwoordigers een enquete verspreid, de uitkomst van die enqu¼te is aan ons als BSAC aangeboden in juli 2009. Met de uitkomst van de enqu¼te is geen beter voorstel gedaan namens de deelnemers.

Daarom heeft het BSAC kortgeleden afspraken gemaakt om voorbereidingen te treffen voor een aantal tests rond de invoering van de restrictor. Dat is de enige nog werkbare en controleerbare wijze voor de TC.

Deze voorbereidingen zijn in gang gezet. Daardoor is ook eerder dan de bedoeling was naar buiten gekomen waar we mee bezig zijn. Dit laatste was bij nader inzien onmogelijk, omdat je voor tests ook gebruik moet kunnen maken van materiaal (auto's) en daarvoor toestemming aan de eigenaar (licentiehouder) moet vragen voor zijn medewerking.

Uit vorenstaande blijkt dat het BSAC per 2011 de restrictor gaat invoeren voor de klassen die rijden onder het standaardklasse reglement.

 
 

8 maart 2010
copyright

Juniorexamens 2010

De data voor het juniorexamen 2010 zijn:

Regio Oost
28 maart Albergen
5 april Meddo (reservedatum)

Regio Zuid
5 april Baarle Nassau
13 mei Woudrichem (reservedatum)

Regio Noord
11 april Hijken
23 mei Zuidwolde (reservedatum)

Regio West
5 april Lopik
30 april Bodegraven (reservedatum)

Tevens kan de avond voorafgaand aan een wedstrijd van het Nederlands Kampioenschap het examen afgelegd worden.

23 april - Haarle
12 juni - Holterhoek
9 juli - Den Horn
13 augustus - Lopik
17 augustus - Zuidland
17 september - Buitenpost

Iedere junior dient zich aan te melden voor het examen, dit kan bij de werkgroep Juniorklasse via autocross@knaf.nl

Voor vragen kunt u contact opnemen met de werkgroep Juniorklasse:
Contactpersoon: Annemieke te Have
Bereikbaar via 055-5212062
autocross@knaf.nl.

 
 

5 maart 2010
copyright

Martijn Klunder overleden

TACO lid en rijder Martijn Klunder is deze overleden hij werd slechts 28 jaar.
Hij had nog veel plannen en stond voor iedereen klaar. We zullen hem missen zeker tijdens de wedstrijden van de Europokal waar hij als vlagger en rijder actief was. Voor degene die de familie een hart onder de riem willen steken kan er een condolenace kaart gestuurd worden naar de familie van Martijn op het volgende adres:
Sjanet Buitenhuis
Vivaldistraat 10
7391 ST Twello

Ook kunnen steunbetuigingen achter gelaten worden op de hyves site.

 
 

4 maart 2010
copyright

Start 3 op de mat!

De nieuwe Start ligt weer op de deurmat. In nummer 3 van dit seizoen staan de volgende onderwerpen die door AutoCrossNederland.NL zijn verzorgd:

  • p. 60: Wiely Albers' nieuwe wapen

Meer informatie: StartAutoSportMagazine.nl

 
 
 

3 maart 2010
copyright
FRR Superklasse 2010 gaat door

Na een jaar afwezigheid keert de Superklasse weer terug binnen de wereld van de Formula RallyRacing op het Eurocircuit in Valkenswaard.
Drukke besprekingen leidden afgelopen winter tot nieuwe voorwaarden om deze klasse doorgang te kunnen laten vinden. Een van de voorwaarden was dat er minimaal 8 sprinters ingeschreven dienden te zijn voor 1 maart 2010.

En dit is gelukt want 9 sprinters gaan de wedstrijden rijden om het Nederlands kampioenschap FFR Superklasse. De voorlopig ingeschreven rijders zijn:
- Hans Verbugt
- Renze Vellema
- Alex van Rijt
- Hans de Smalen
- Patrick Peeters
- Michael Kuijpers
- Jean-Louis de Roeck
- Bjorn Versluys
- Mark van Eyken

Al met al een respectabel deelnemersaantal waar de toekomst van deze klasse tijdens de rallyracing wedstrijden gewaarborgd lijkt. Ook in de Sprinter 2000 klasse hebben zich ook 9 rijders ingeschreven en is er ook hier sprake van een potent kampioenschap.
Inschrijven voor beide klassen binnen dit kampioenschap kan overigens nog tot 10 april 2010 via de website www.eurocircuit.nl. Ook voor de testdag welke op 21 maart 2010 plaats vindt kun je dezelfde website gebruiken om je aan te melden.
 
  voor het nieuws van februari 2010 en ouder... 
hit counter html code
hit counter javascript