Veka
NK sponsoravond 2011
25 november 2011
Vrijdagavond
25 november stond de Veka-Group in Werkendam weer bol van de
autocrossers. Het BSAC en de werkgroep NK hielden er namelijk
hun jaarlijkse sponsoravond. De avond is bedoelt om de sponsoren
te bedanken voor hun bijdrage in 2011 aan het NK. En ook wordt
weer een poging ondernomen om deze trouwe sponsoren weer aan
hun te binden voor 2012. En de huldigingen van de Veka Nederlandse
kampioenen is ook een vast onderdeel.
De
dame die volgens haar collega's binnen het BSAC het beste de microfoon
kan hanteren, Maria Schuurmans, opende de avond en wist al gauw
de microfoon door te geven aan Dick van Elk.
Dick van Elk is de organisator van de Dutch Supercar Challenge
waar ook Peter en Jan Versluis deel van uitmaken met hun Ferrari's.
Ook de TV uitzendingen maken deel uit van de regie van van Elk
en daarover wist de aimabele ondernemer uit Breda veel te vertellen.
De mitsen en maren en voor en nadelen die ze in 2011 ondervonden
met hun ervaringen van de autocross hebben ze geevalueerd. Hieruit
kwam naar voren dat ze erg te spreken waren over de laatste uitzending
van de NK in Baarle Nassau. Hier kwam veel van 1 wedstrijd aan
bod en dat beviel vooral de maker van het programma Jordy van
Kouwen wel. Aan de hand van de ervaring is er een voorstel aan
het BSAC gedaan met de mogelijkheid om de uitzendtijd te gaan
verhogen naar 1 uur per uitzending in 2012. Het BSAC denkt hier
serieus over na en als er voldoende financiele middelen ter beschikking
komen hebben we dus nog meer TV coverage in het vooruitzicht in
2012.
Hierna was het de beurt aan Jan en Peter Versluis om het door
DSIGM ontwikkelde logo voor het Veka Nederlands kampioenschap
te onthullen. Peter nam hierna het woord om het totaal verraste
BSAC alsmede de werkgroep te verrassen met de mededeling dat het
nieuwe logo niet in de publiciteit gaat komen. Want de samenwerking
met Eurol, eigenaren Johan en Martijn Pfeiffer waren ook aanwezig,
wordt ook aangegaan in het NK autocross. Werd recent de naam van
het autocross deel van Veka al omgetoverd tot Eurol/Veka autocrossteam
gaat ook het NK deze naam of een andere variant er van dragen.
Martijn Pfeiffer gaf dan ook aan de samenwerking als erg positief
te zien voor de olie en smeermiddelen gigant.
Na een teaser van de komende Dakar wisten we ook zeker dat het
Eurol/Veka MAN with a mission truckracingteam er klaar voor is
en kregen we ook gelijk inzicht in de professionaliteit van de
aanpak hierin.
De huldigingen van de kampioenen volgde waarin Coen Wouters aangaf
met autocrossen te stoppen en verder te gaan op 2 wielen. John
Verberk bekende definitief de overstap naar de keverklasse te
maken want ook hierin wil de veelvraat van kampioenschappen voor
de titel gaan en het liefst binnen de 6 jaar die de Superklasse
titel kostte. Alle andere kampioenen blijven hun klasse trouw
en zo kunnen ze dus in 5 klassen gaan proberen om hun prolongatie
te bewerkstelligen van hun Nederlandse titels.
|