Reglement en voorwaarden
Superklasse binnen Formula Rallyracing 2010 definitief
Vanuit Nederland en Belgie blijkt er redelijk wat belangstelling
te bestaan om als Superklasse deelnemers weer deel te kunnen
nemen aan de Formula Racing wedstrijden in Valkenswaard. Hans
Verbugt heeft zich sterk voor gemaakt en de neuzen weer allemaal
de juiste kant op gekregen. Voor het zover was is er een duidelijk
reglement en voorwaarden opgesteld om deze spectaculaire klasse
ook in 2010 weer te kunnen zien rijden op het Valkenswaardse
Eurocircuit.
Na een jaar afwezigheid is er door o.a. Hans Verbugt een poging
ondernomen om de Superklasse weer terug te krijgen op het Eurocircuit
in Valkenswaard. En na veel overleg met de NRV is er overeenstemming
bereikt over de te volgen regels, voorwaarden en reglementen
voor 2010. De Superklasse kan dan ook weer toegevoegd worden
aan de spectaculaire Formula Racing klasse binnen de Nederlandse
Rallyracing. Goed om te weten is dat er een minimum deelnemers
aantal van 8 moet zijn welke zich voor 1 maart 2010 opgegeven
te hebben via het volgende e-mailadres: inschrijven@eurocircuit.nl
Kosten hiervoor zijn Euro 100,-.
-
Een
belangrijke wijziging t.o.v. andere jaren is het verbod op
slicks en bandenwarmers. Deze regel is 1 op 1 overgenomen
vanuit het FIA handboek. Voor de details aangaande banden
kan via deze
link hoofdstuk 1.4 bekeken worden. Op verzoek
is ook een Nederlandse vertaling hiervan verkrijgbaar.
-
Het
totale kampioenschap bestaat uit 5 wedstrijden die allemaal
verreden zullen worden op het Eurocircuit in Valkenswaard.
Een schrapresultaat kent het kampioenschap niet dus alle wedstrijden
tellen mee.
-
Alle
deelnemers moeten hun auto voorzien van een AMB transponder
TranX260. De deelnemer is verantwoordelijk dat hij zijn transpondernummer
meldt op het inschrijfformulier en dat deze tijdens alle ritten
van een wedstrijd AAN staat. De transponders dienen op een,
door de organiserende vereniging, voorgeschreven plaats te
zijn gemonteerd.
-
Alle
wagens moeten voorzien zijn van een uitlaatsysteem met een,
goed werkende, katalysator. (FIA homologatie niet verplicht
doch AANBEVOLEN voor Formula RallyRacing)
-
Maximum
aantal te produceren dB's is 85 gemeten met de geluidsdrukmeter
geplaatst op stand 'A' en 'Slow'en. De microfoon wordt geplaatst
op 10 m. afstand in het verlengde van de uitlaatpijp, met
de motor draaiende op 4000 tpm. Hiervoor is het noodzakelijk
dat de auto uitgerust is met een goed werkende toerenteller.
-
In
de manches wordt gestart volgens het Rallycross systeem (5
op een rij). Ritten en finales volgens het alg. RR reglement
2010
-
Alleen
de voor het NK FRR 2010 ingeschreven rijders mogen deelnemen
aan de testdag van 21 maart 2010 op het Eurocircuit
-
Bij
deelname van minder dan 6 auto's op een wedstrijddag mogen
deze wel rijden in hun eigen klasse (niet toegevoegd aan de
2000cc 2WD) maar krijgen zij geen punten voor het NK FRR.
Is dit het geval bij drie wedstrijden dan vervalt voor dat
jaar het kampioenschap.
-
Alle
rijders dienen in het bezit te zijn van een Rally Racing licentie
2010.