Vrijdagavond 21
november stroomde Werkendam vol. In het hoofdkantoor van de VEKA-Group
werden de plannen voor 2010 ontvouwen en de aanwezige Nederlandse
kampioenen gehuldigd. En aangezien we dit jaar weer een Europees
kampioen hebben in de persoon van Glenn van Rosmalen werd ook
hij in het zonnetje gezet.
Frank
Verhoeven, de presentator van RTL Rallyreport, opende de avond
op een professionele manier en begon met de huldiging van Glenn
van Rosmalen. De inwoner uit Neede gaf aan nog steeds niet helemaal
te beseffen wat hij gepresteerd had het afgelopen jaar. Toch is
hij een jaar lang de beste van Europa binnen de Divisie 3. Gevraagd
naar de plannen voor 2010 gaf Glenn aan om zijn titel te gaan
verdedigen en ook een aantal NK wedstrijden op zijn programma
te hebben staan. Het applaus van de vele aanwezigen was dan ook
niet van de lucht na deze mededeling. Tiny Vronik overhandigde
Glenn een mooie kristallen bokaal en namens AutoCrossNederland.nl
werd er een grote canvas foto overhandigd.
De verdere huldigingen van de aanwezige Nederlands kampioenen
verliepen zoals we van Frank gewend zijn. Met zijn doordringende
vragen leverde vooral het interview met Michael Kuijpers hilarische
verhalen op. Toch was de hoofdmoot natuurlijk dat hij verdiend
de titel in de Superklasse behaald had. Frank Verhoeven vond het
jammer dat Arjan Stokkink zich had afgemeld want na kevergate
had hij met Arjan ook nog wel even willen napraten. Helaas was
ook Edwin Tolkamp niet aanwezig en bleven er nog 4 andere kampioenen
over. Thij Twaalfhoven gaf aan een jaartje te stoppen en door
zijn te hoge leeftijd was het verdedigen van zijn titel toch al
niet mogelijk. Ronald Akkermans was eerlijk en oprecht door aan
te geven dat de financiele middelen voor komend seizoen nog niet
rond zijn maar alles in het werk gesteld wordt om dit te gaan
realiseren. Rob van Kuringe vertelde een 4-tal EK wedstrijden
op zijn programma te hebben en met 5 kleibanen zien we hem ook
gewoon in de NK wedstrijden terug met zijn nieuwe auto de Skoda
Fabia. Hendrik Stadman was de laatste die aan het woord kwam en
zijn sabbatical is onvermijdelijk. Toch verlaat hij de sport niet
want er worden nog veel rijders van zijn advies voorzien. Ook
het bouwen van MR2's voor anderen ziet hij als een welkom tijdverdrijf.
Na deze mooie en vermakelijke interviews werd Cor Euser naar voren
gehaald om zijn actieve autocross periode van 1975-1979 uit de
doeken te doen. Volgens Cor is er weinig veranderd want de wil
om te winnen is er nog steeds. De professionalisering van de hedendaagse
autocross is ook Cor niet ontgaan. Hij sprak dan ook zijn waardering
uit voor Jan en Peter Versluis want mede door hun financiele injecties
de afgelopen jaren is de autocross op dit nivo gekomen. Op de
vraag of Cor ook niet eens een keer wil instappen in 2010 gaf
Cor als antwoord dat als er een auto voor hem zou zijn dit geen
probleem zou zijn. Het team van van Rosmalen Racing bood dan ook
direct hun auto aan voor Cor. En zonder schroom gaf Cor aan hier
in te stappen en niet voor minder dan de winst te gaan want dat
is hij zijn hele leven al gewend. Dus in een vroeg stadium lijkt
de Mr. X voor 2010 al een feit te zijn.